📘 Kod Kaşifi Olun! 🗺️
Birinci sınıflar, kodlamanın büyülü dünyasına dalmaya hazır olun! 🎒👾 Merak uyandıran bulmacalar ve ilham veren oyunlarla 1. sınıf müfredatımız, öğrenmeyi heyecan verici bir maceraya dönüştürmek için tasarlandı. Teknolojinin yapı taşlarını tam size göre bir şekilde keşfedin! 🚀🏰
Heyecan verici bir maceraya atılmaya hazır mısınız? Bir kod kaşifi olarak, bilgisayar dünyasındaki gizli sırları ortaya çıkaracaksınız. Kod dilini konuşmayı öğrenin ve tüm favori oyunlarınızın ve uygulamalarınızın nasıl çalıştığını keşfedin. Kodlama bir hazine haritası gibidir - size bulmacalar yaratmanız ve çözmeniz için adım adım talimatlar verir. Bakalım ne gibi inanılmaz şeyler bulabileceğiz!
🗂️ Bilgisayarlarla Kağıt Karmaşasına Son! 🌈
Bu bölümde, birinci sınıf öğrencilerimiz bilgisayarların nasıl bir problem çözücü olabileceğini öğrenecekler! 🚀 Electro'nun kağıt yığınlarıyla nasıl başa çıktığını ve bilgisayarın gücüyle nasıl düzen sağladığını keşfedeceğiz. Bilgisayarın ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve hayatımızı nasıl kolaylaştırdığını öğrenirken eğleneceğiz. Bilgisayar terimleri ve işleyiş süreçleri hakkında bilgi sahibi olacağız. 🎓💻
1️⃣ Adım: Bilgisayara ne yapması gerektiğini söylüyoruz
2️⃣ Adım: Bilgisayar, bize verdiğimiz bilgiyi alıyor
3️⃣ Adım: Bilgisayar, istediğimizi yapıyor
Ayrıca, öğrencilere bilgisayar terimlerinden "Giriş (Input)", "İşleme (Processing)" ve "Çıkış (Output)" kavramlarını da tanıtıyoruz.🌈
Soru: Electro'nun çözmesi gereken sorun nedir ve bunu nasıl çözdü?
(Cevap: Electro, tüm kağıtları düzenlemesi gerekiyordu. Ayrıca, Electro, Süper Takım'ın geçen yıl tamamladığı bir görevle ilgili bilgiler içeren belirli bir kağıdı bulması gerekiyordu. Electro, bilgiyi düzenlemek için bir bilgisayar kullanarak bu problemi çözdü.)
🎮 Bilgisayarların Çeşitli Yüzleri! 🎤
Birinci sınıf öğrencilerimiz, toz tavşanları ve Digiball aracılığıyla bilgisayarların farklı şekil ve boyutlardaki mucizelerini keşfedecekler. Bu video sayesinde, akıllı saatlerden oyun konsollarına kadar birçok cihazın aslında nasıl bir bilgisayar olduğunu anlayacak ve bilgisayarların hayatımızı nasıl kolaylaştırdığını öğrenecekler. 🌐💡
Bu macerada, toz tavşanları bilgisayarların etrafımızı sardığını ve birçok şekil ve boyutta geldiğini keşfedecek! 🐰💡 Dersin sonunda, öğrenciler çeşitli bilgisayar türlerini tanımlayabilecek ve onlarla neler yapabileceğimizi öğrenecekler.
Öğrencilere, kullandığımız birçok cihazın içinde bilgisayarlar olduğu ve farklı şekil ve büyüklükteki bilgisayarların farklı amaçlar için kullanılabileceği tanıtılıyor. İşte bazı bilgisayar örnekleri:
Akıllı telefonlar ve tabletler, arkadaşlarımız ve ailemizle bağlantı kurmamıza yardımcı olur. 📱👨👩👧👦
Ses asistanları, sesimizi dinleyebilir ve yanıt verebilir. 🗣️🎤
Akıllı saatler, adımları sayabilir ve sağlığımızı izleyebilir. ⌚️🚶♂️
Oyun konsolları bize video oyunları oynamamızı sağlar. 🎮🕹️
Öğrenciler, bir bilgisayarın ne olduğu konusundaki anlayışlarını geliştirecek ve bu elektronik cihazların hepsinin bilgisayar olduğunu, giriş alıp bu bilgiyi işleyerek yanıt üretebildiklerini fark edecekler.
Soru: Toz Tavşanları hangi problemi çözmek zorundaydı ve bunu nasıl çözdüler?
(Cevap: Toz tavşanları, dışarı çıkıp oynayabilmek için Digiball'ı durdurmanın bir yolunu bulmalıydılar. Digiball'ın sadece bir bilgisayar olduğunu öğrendiler ve tabletteki kontrolleri kullanarak onu durdurmayı başardılar.)
Bu ders, birinci sınıf öğrencilerimize bilgisayar laboratuvarında uygun davranışları ve beklentileri öğretirken aynı zamanda onlara temel bilgisayar kullanım becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Çevrim içi yapbozlar çözerek, öğrenciler hem eğlenip hem de öğrenecekler. 🖥️👧👦
Amacımız, öğrencileri bilgisayarlarla etkileşim kurma konusunda teşvik etmek ve temel becerileri (tıklama, sürükleme, bırakma) öğreterek, teknolojiyle daha rahat etmelerini sağlamaktır. Bu ders, aynı zamanda, bilgisayar donanımı ile ilgili temel terimleri tanıtmak için mükemmel bir fırsattır. 🖱️👆